sobota, 6 sierpnia 2011

Cechy szlamu

Szlam jest oryginalnym parażywiołem, którego nie ma w żadnym innym settingu do D&D (w innych światach z połączenia wody i ziemi powstaje błoto). Różni ludzie różnie wyobrażają sobie szlam, więc przedstawie kanoniczną wersję na mojej sesji:

1. Szlam jest ciekły, nieco gęstszy od wody, ale bez przesady. Mechanicznie można się w nim poruszać za pomocą Swim. W szlamie można się utopić na takich zasadach jak w wodzie.
2. Szlam jest nieprzejrzysty. W szlamie wszystko stojące obok ma concealment, a stojące dalej niż 5 stóp - total concealment. Innymi słowy, zwykły wzrok i darkvision są nieprzydatne.
3. Wszystkie czary typu water breathing, water walk, przedmioty umożliwiające oddychanie czy poruszanie się pod wodą, kontrolę wody i tym podobne odnoszą się również do szlamu.
4. Z powyższych punktów jest taki wniosek, że istoty żyjące w szlamie (większość to aberracje) mają blindsense lub blindsight oraz Swim speed. Takie też zdolności najlepiej sobie zapewnić, by móc się w szlamie efektywnie bić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz