środa, 17 sierpnia 2011

Moce psioników, cz. 1

I wreszcie, zapowiadana recenzja moc psionika:

Poziom 1:

Astral Traveler - coś jak astral caravan, tyle że bierna. Nie brać! W razie potrzeby manifestować z jednorazówek!
Attraction  - moc ta sprawia, że coś lub ktoś staje się dla celu atrakcyjne. Pozwala wpływać w subtelny sposób na zachowanie. Zapewnia +4 do umiejętności społecznych. Nie działa w walce. Podsumowując - uboga wersja charm person, choć wciąż nie jest zła.
Bolt - tworzy 4-5 strzał +1. Potrafię wymyślić tysiąc lepszych zastosowań dla psionika w walce, niż tworzenie strzał.
Broker - swift action, +2 do Diplomacy na 1 rundę/poziom. Niewielki buff.
Call to Mind - mimo że niebojowa (nie da się stosować w walce), to bardzo fajna moc. Psionik nią obdarzony dorównuje (a może nawet przewyższa) bardowi, jeśli chodzi o Knowledge.
Catfall - psioniczna wersja feather fall. Sytuacyjna, ale ratująca życie. Zwracam uwagę, że spadając ze szczególnie dużych wysokości trzeba wydać kilka power points więcej.
Conceal Thoughts - +10 do Bluffa przy "ukrywaniu swoich prawdziwych intencji", +4 do Willa przeciw próbom czytania w myślach, czas działania godzina/poziom, możliwość manifestowania na innych. Wow!
Control Flames - moc ta pozwala zmieniać rozmiar ognia, podtrzymywać płomienie nawet bez paliwa oraz przemieszczać go. Niestety, prawdziwa zabawa zaczyna się na wyższych poziomach, większości psioników pozostaje kontrola świeczki czy pochodni. Smutne.
Control Light - w tej mocy kryje się zarówno rozświetlanie jak i zaciemnianie pomieszczeń. Ma jednak wady: proces rozświetlania/zaciemniania trwa aż minutę, trzeba się koncentrować nad utrzymywaniem pożądanego poziomu oświetlenia, a gdy nie ma tych wad - efekt jest tylko na rundę. Nie warto.
Create Sound - pozwala wytworzyć jakiś dźwięk (lub grupę dźwięków), pozwala też przekazać wiadomość dźwiękową.
Crystal Shard - ranged touch attack zadający 1d6 fizycznych obrażeń za power point, jednemu celowi, bez SR-a i rzutów obronnych. Jest ok, na tym poziomie.
Deceleration - pomniejsza przeszkadzajka. Spowalnia cel o połowę.
Deja Vu - zmusza ofiarę do wykonania w następnej rundzie ponownie tej samej czynności, jeśli nie zda Willa. Słaba przeszkadzajka, do tego sytuacyjna i krótkotrwała, stąd taka ocena...
Demoralize - shaken (czyli -2 do wszystkiego w praktyce) jako 30-ft burst wokół psionika. Aż się nie spodziewałem, że ta moc jest tak fajna!
Detect Psionics - absolutna podstawa, całe szczęście at will.
Disable - psionik wystrzeliwuje z łapek mały stożek, który sprawia, że istoty o łącznej sumie 4 HD, jeśli nie zdadzą Willa, wierzą, że mają 0 hp. Proszę, bez jaj!
Dissipating Touch - fajna moc u psychowojownika, psionik woli ranged attacks.
Distract - minus do Percepcji i Sense Motive, Will negates, czas działania koncentracja. Słabe, sytuacyjne.
Ectoplasmic Sheen - to grease, który na dodatek można fajnie dopalać (robiąc śliską powierzchnie ślisko-klejącą!)
Ecto Protection - ochrona dla astralnego konstrukta przed odesłaniem. Zamiast marnować power points na tę moc, lepiej przyzwać więcej konstruktów!
Empathy - wykrywanie stanów emocjonalnych otaczających istot. Dodatkowo, jednorazowo +2 do umiejetności społecznej.
Empty Mind - fajna osłona umysłu, choć psionik ma wysokiego Willa sam z siebie.
Energy Ray - dobry ray, możliwość zmieniania rodzaju energii i spore obrażenia czynią z niego przydatną moc do walki.
Entangling Ectoplasm - pozwala wykonać test ataku na dystans, i jeśli będzie udany, oplątać jedną istotę na pięć rund. Ujdzie.
Far Hand - prosta telekineza bez opcji bojowych. Tyle chyba można rzec.
Float - swim speed lub lepszy swim speed. Sytuacyjne, w wodzie bardzo w porządku.
Force Screen - po prostu +4 shield bonus to AC. Nie zaszkodzi, choć boli krótki okres działania.
Fortify - bonus do rzutów obronnych. Niestety, resistance, więc nie kumuluje się z płaszczem. Dość krótki czas działania.
Hammer - moja dłoń uderza niczym młot! Kurde, ale ja nie ma  wchodzić w zasięg melee.
Inertial Armor - podstawowa moc ochronna, możliwość augumentation oraz bardzo długi czas działania czynią ją świetną przez całą karierę psionika.
Know Direction and Location - czyli "wiem, gdzie jestem". Niekiedy użyteczna, choćby podczas wieszczenia.
Matter Agitation - psioniczna mikrofalówka, podgrzewanie różnych rzeczy. Zastosowanie gastronomiczno-bojowe, ale to pierwsze chyba lepsze.
Mind Thrust - solidna moc zadająca obrażenia (1d10 za każdy power point), jedyna wada to Will negates. Niemniej, czasem ta moc oznacza save-or-die.
Missive - krótka (10 słów), telepatyczna wiadomość, do celu stojącego niedaleko, bez możliwości odpowiedzi zwrotnej. Muszę to napisać: aż żal dupę ściska, że tylko tak beznadziejną moc telepatii ma początkujący psion!
My Light - światło powinno być zerówką (podobnie jak powyższe missive), których psion nie ma. Na dodatek, ta głupia otoczka - stożek światła z oczu? Co to, reflektor?
Precognition, Defensive - bonus do AC i saving throws.
Precognition, Offensive - bonus do ataku, psionikowi średnio potrzebny.
Prescience, Offensive - bonus do obrażeń, psionikowi średnio potrzebny.
Sense Link - pozwala patrzeć czyimiś oczami, słyszeć czyimiś uszami. Całe szczęście, augumentation pozwala na to nawet wtedy, gdy ten ktoś nie chce. Zastosowania szpiegowsko-vouyerystyczne.
Skate - czyli ślizganie się po podłożu. Zazwyczaj oznacza to bonus +15 ft. do szybkości.
Synesthete - zabawna moc, ale mi się podoba. W skrócie, daje +4 do Percepcji, pozwala tez ignorować gaze attacks, blindness i deafness.
Telempathic Projection - odnoszę wrażenie, że jest to gorsza wersja attraction, które jest gorszą wersją charm person.
Telepathic Lash - czyli daze. Niewarte mocy 1 poziomu.
Vigor - temporary hit points, więcej temporary hit points!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz