czwartek, 11 sierpnia 2011

Moce psioników, Telepathy

Zapewne znacie "Treantmonk's guide to...". Jako, że psionika nie jest częścią core rules, to nie została uwzględniona w takich rozpiskach dla character optimization. Postanowiłem więc rozpisać moce dyscyplin, wraz z krótkim komentarzem.

Skala:

Czerwony: Za słaba lub za bardzo sytuacyjna. Innymi słowy - ssie pytę.
Pomarańczowy: Ok, nie jest zła, może być nawet spoko, ale...
Zielony: Dobra, solidna moc.
Niebieski: Znakomita moc, wybór wręcz oczywisty.

W pierwszym odcinku zajmę się telepatą:

1 poziom:

Empathic Connection - to charm person, który działa nie tylko na "person". Doskonała moc, o nieskończonych zastosowaniach poza- i wewnątrzfabularnych.
Mindlink - w porządku opcja, telepatia, która po zamanifestowaniu działa także na większy dystans.

2 poziom:

Aversion - Naprawdę fajna moc, mająca wiele zastosowań. Możesz nakazać unikać przedmiotu, miejsca, słowa lub akcji (na przykład - rzucania czarów lub strzelania).
Brain Lock - sprawia, że jeden cel jest dazed. Dazed, czyli w przeciwieństwie do paralysed, może się bronić. Czas działania - dopóki psion się koncentruje. Na dodatek cel co rundę próbować wyrwać się z czaru. Plewna.
Compelling Voice - czyli psioniczna wersja suggestion. Zmusza istotę do wypełnienia jednego polecenia (prócz w oczywisty sposób szkodliwych), może być ustawiona jako warunkowa (jak spotkasz elfa, to oddaj mu swojego crodla). Słodkie.
Read Thoughts - lepsza (bo szybsza) wersja czaru detect thoughts. Pozwala czytać myśli istot wokół psionika. Ok.

3 poziom:

Crisis of Breath - czyli dla tych, co chcą pobawić się w Vadera. Zalety - to pierwszy save-or-die możliwy do zdobycia. Wady: by zabić, trzeba dwóch niezdanych rzutów. Dodatkowy plus: już po pierwszym nieudanym rzucie osłabia cel (musi walczyć o oddech co turę).
Empathic Transfer, Hostile - przenosi obrażenia z psiona na kogoś innego. Wada - trzeba dotknąć i jest Will save, no i działa tylko na żywe cele. Zaleta - Will save społawia (nie neguje), lecząc się, jednocześnie ranimy innych! Generalnie, silna moc, choć nie tak, jakby się wydawała (zakładając nie nadużywanie jej do przekazywania obrażeń na wiewiórki w kieszeni itp. :P)
False Sensory Input - częściowa (bo nie można wyłączać całkiem, jak i tworzyć nowych doznań) kontrola jednego ze zmysłów u jednej istoty. Jedna z nielicznych mocy manifestowanych jako full-round action. Generalnie, jest to iluzja dla ubogich, ale można u ofiary prowokować nieprzyjemne doznania, utrudniające rzucanie czarów.

4 poziom:

Memory Modification - pierwsza z mocy typu mindfuck. Stopień przydatności bardzo zależy od charakteru kampanii, podczas kampanii pełnej intryg czy porwań może stać się ona zielona.
Mind Control - dominacja. Psion zdobywa tę moc najwcześniej (bo na 7 poziomie) i zawiera ona w sobie cały drzewko "dominate xxx" oraz "mass dominate".
Mindlink, Thieving - poświęcając dwie rundy, możesz ukraść komuś moc i używać jej przez godzinę czy dwie.
Schism - moc tworzy nadliczbową jaźń, która sama, nie prowokując AoO, manifestuje twoje moce, korzystając ze wspólnej puli power points, co samo w sobie jest bardzo fajne. Niestety - druga jaźń jest dużo słabsza od ciebie. Ciekawostka: ten czar jest także jednorazowym buforem przeciwko efektom działającym na umysł.

5 poziom:

Metaconcert - moc pozwala na połączenie umysłów kilku psionów, by umożliwić jednemu z nich lepsze czarowanie. Jeśli ma się minutę na rozgrzewkę, i kilku psionów, to jest to ok.
Mind Probe - ostateczna moc do przesłuchań, mając dostatecznie dużo czasu, pozwala ona  wydobyć wszystko z każdego. Zastosowanie sytuacyjne, podobnie jak memory modification, w pewnych typach kampanii będzie zielona.

6 poziom:

Mind Switch - z pozoru wydaje się fajna, bo pozwala na przejęcie ciała innej osoby. Ma jedna zasadniczą wadę - ta inna osoba przejmuje wtedy twoje ciało. Na dodatek, czas działania, choć stosunkowo długi, nie jest nieograniczony - trzeba więc zadbać, by mieć gdzie wrócić.

7 poziom:

Crisis of Life - czyli save-or-die. Ma limit kostek.

8 poziom:

Mind Seed - czyli mindfuck odsłona kolejna. Zamienia jedną istotę w mentalną wersję Ciebie. Uwaga, niekoniecznie musisz lubić samego siebie, więc nie oznacza to pewnego sojusznika!

9 poziom:

Mind Switch, True - moc mająca nieskończoność zastosowań. Jedną z nich jest np. nieśmiertelność. Pozwala zmieniać ciała na stałe. Zawsze chciałeś żyć jako mekillot lub ognisty smokowiec? Nie ma sprawy. Psionik i tak nie potrzebuje słów czy gestów. Moc niezastąpiona również przy przejmowaniu czyjegoś życia, więc zostaje honorowym mindfuckiem.

Psychic Chirurgery - pozwala leczyć wszystko co złe, a związane z umysłem (obrażenia atrybutów, konfuzję, charmy, szaleństwo, negatywne poziomy - polecam po zmienianiu ciał) jak i obdarzać swoich wafli własnymi mocami (nadliczbowo). Super sprawa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz