czwartek, 18 sierpnia 2011

Moce psioników, cz. 3

Poziom 3:

Body Adjustment - czyli leczenie. Psionik otrzymuje je później niż psychowojownik. I jest to zabawne leczenie, bo bardzo losowe. Ogólnie, metamorphosis czy hostile empathic transfer zapewniają lepsze leczenie, ale są mocami tylko dyscyplin, ta zaś jest dostępna dla każdego.
Body Purification - leczenie ability damage. Używane rzadziej niż leczenie hp, ważne jednak, że można obejść się bez kapłana.
Danger Sense - bonus przeciw pułapkom. Nein, nein, nein! Psionik nie idzie przodem i nie rozbraja pułapek. Od tego jest łotrzyk, summony, w ostateczności krasnoludzki paladyn czy inny idiota.
Dismiss Esctoplasm - i znów mam wątpliwości jak tę moc ocenić. Jest obszarówką slużącą do niszczenia ektoplazmy - astralnych konstruktów, kokonów, przedmiotów wytworzonych siła umysłu i takich tam. Innym słowy - to typowa moc przeciw shaperom. Jako taka sprawdza się rewelacyjnie. Poza tym nie ma zastosowań. Ciekawostka - to save-or-die przeciwko psionikowi w postaci ektoplazmy! Kolejny powód, aby się w to nie zamieniać.
Dispel Psionics - czyli dispel magic plus greater dispel magic w jednej mocy. Bez tego czaru nie wyobrażam sobie walki przeciwko buffującym się istotom.
Energy Bolt - energy damage w linii. Jak każda moc energetyczna, porządna, jak każda moc energetyczna, podobna do innych.
Energy Burst - kolejna moc energetyczna. Ta jednak pozwala zabawić się w taliba, czyli wysłać dookoła siebie falę niszczącego żywiołu.
Energy Retort - zabawna moc, w ogóle w miarę recenzowania czuje się coraz bardziej rozbawiony. Działa tak: jak ktoś psionika zaatakuje (mieczem, czarem, strzałą), to retort się odgryza falą energii 4d6 damage, zakładajac, że wróg jest w zasięgu close. Fajne, choć nie lubię mocy zakładających, że coś psionika jednak trafia.
Energy Wall - ściana energii. Lepsza, i to znacznie od magowskiego wall of fire, nadal jednak nie rewelacyjna. dobra do walki z dużymi grupami słabych wrogów.
Eradicate Invisibility - czyści obszarowo niewidzialność. Ma rzut obrony na Reflex ! Co za syf, dispel psionics jest 100x lepsze.
Heightened Vision - darkvision. Długo działa. Przydatne dla tych wszystkich nieszczęsnych istot bez umiejetności widzenia w ciemnościach.
Mental Barrier - +4 deflection bonus do AC, immediate action. Świetna moc defensywna, świetna.
Mind Trap - krótki opis: zły, niedobry człowiek, który chciał zataakować psionika telepatią, traci 1d6 power points, po czym atakuje normalnie. Wow, jestem pod wrażeniem, a wy?
Psionic Blast - zawsze chciałem być ilithidem i mieć tę moc.Tak, tak, to mind blast - znany wszystkim stożek ogłuszenia (stunned), które w przeciwieństwie do dazed, dodatkowo rozbraja, nakłada karę do AC i robi flat-footed.
Share Pain, Forced - pozwala przenosić połowę otrzymywanych obrażeń na kapłana-idiotę obok... nie, zaraz, na wroga! Jedyną wadą jest to, że można spieprzyć kawałek dalej i moc przestaje działać.
Sharpened Edge - psioniczny keen. Dobrze, że chociaż nie jest self-only Byłoby to bez sensu, ale kto ich tam wie.
Solicit Psicrystal - świetna moc, pozwala zwalić czarną robotę (czyt. koncentrację) na psi-kryształ, na dodatek jako swift action. Podnosi ocenę wielu mocy o jeden stopień do góry w mojej skali.
Telekinetic Force - bardzo fajna telekineza. Umożliwia podniesienie i przytrzymanie jednego ciężkiego celu, rzucenie nim, zepchnięcie go, ciśniecie w kogoś 15 mieczy dwuręcznych oraz inne perfidne zagrywki. Czyli poczuj się jak Vader i zabij tym smoka! I to wszystko na 3 poziomie mocy!
Time Hop - pozwala ucieć kawałek w przyszłość (by przetrwać coś paskudnego) lub wysłać tam wroga na trochę (choć ma szansę wrócić co turę), by trochę od niego odpocząć. Sytuacyjne, ale fajne na zrzędzące kobiety.
Touchsight - wytwarza dodatkowy zmysł, który dość trudno opisać - jest to wyczuwanie za pomocą telekinezy. Neguje to niewidzialność, ciemność, ukrycie i tym podobne w promieniu 60 stóp. Uwaga - można zablokować ten zmysł dowolnym fizycznym "ekranem" na drodze wyczuwający<--> wyczuwany , takim jak płyta, tarcza, namiot itd. Oryginalne i naprawdę przydatne.
Ubiquitous Vision - haha, jestem beholderem! A może jednak nie... Ta moc pozwala widzieć dookoła, co daje +4 do Percepcji, podatność na gaze attacks oraz  odporność na flankowanie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz