Ekwipunek

Na Athasie brakuje surowców, poziom technologiczny jest też niższy, stąd lista broni i zbroi jest trochę inna:


Dark Sun Weapons Hit Points

Wood
Bone
Stone
Bronze
Iron
Light blade
--
1
1
1
2
One-handed blade
--
2
3
4
5
Two-handed blade
--
3
5
7
10
Light hafted weapon
2
3
5
7
10
One-handed hafted weapon
5
6
10
14
20
Two-handed hafted weapon
10
10
15
20
30
Projectile weapon
5
6
--
14
20

Drzewo agafari: Jest to niezwykła, niebieskawa roślin, którą porasta tereny dżungli Trójkąta Kości Słoniowej między Nibenay a Gulg. Można z niej wytwarzać wszystkie rodzaje broni. Jej właściwości i ceną są identyczne jak brązu.


Brąz: Rzeczy wykonane z brązu, choć nie tak solidne jak z żelaza, są wciąż trwałe i użyteczne. Broń z brązu i kosztuje pięć razy tyle, co normalny egzemplarz. Brąz ma hardness 9 i 20 hp na każdy cal grubości.

Kamień: Kamienna broń jest dość toporna, jednak czasami używana przez tych, którzy nie mają dostępu do materiałów lepszej jakości. Kamień ma hardness 8 i 15 hp na każdy cal grubości. Rzeczy wykonane z kamienia ważą o 20 % więcej.

Kość: Odpowiednio obrobiona i zaostrzona kość może służyć za materiał na broń, zwłaszcza dla tych, którzy nie mają innej alternatywy. Kość ma hardness 6 i 10 hp na każdy cal grubości

Krwawy obsydian: Krwawy obsydian jest twardym, a jednocześnie odpornym na kruszenie materiałem. Można z niego wytwarzać wszystkie rodzaje broni. Wydobywa się go w kopalniach wokół Urik. Jego właściwości i cena są identyczne jak brązu.

Żelazo: Żelazo jest najtwardszym surowcem na Athasie. Bardzo łatwo przecina inne materiały. Broń z żelaza ignoruje twardość mniejszą niż 10 podczas atakowania obiektów i prób strzaskania (Sunder). Wszystkie przedmioty z żelaza są automatycznie mistrzowsko wykonane (masterwork), co jest już wliczone w ich cenę. Zbroja lekka z żelaza ma ACP mniejszy o 1, ASP mniejszy o 5 %, lekka zapewnia także DR 1/--, średnia 2/--, a ciężka 3/--. Amunicja kosztuje +30 cp/pocisk, broń +1,500 cp, lekka zbroja +2,500 cp, średnia +5,000 cp, a ciężka +7,500 cp. Żelazo ma hardness 10 i 30 hp na każdy cal grubości.



Armor, light:

BONE
Cost 15; Armor Bonus +3 ; Maximum Dex Bonus +4 ; Armor Check Penalty -3; Arcane Spell Failure Chance 20%; Weight ;

HIDE SHIRT
Cost 90; Armor Bonus +4 ; Maximum Dex Bonus +4 ; Armor Check Penalty -2; Arcane Spell Failure Chance 20% ;Weight ;

LEATHER
Cost 10; Armor Bonus +2; Maximum Dex Bonus + 6; Armor Check Penalty 0; Arcane Spell Failure Chance 10%; Weight ;

PADDED
Cost 5; Armor Bonus +1; Maximum Dex Bonus + 8; Armor Check Penalty 0; Arcane Spell Failure Chance 5%; Weight ;

STUDDED LEATHER
Cost 25; Armor Bonus +3; Maximum Dex Bonus +5 ; Armor Check Penalty -1; Arcane Spell Failure Chance 15%; Weight ;


Armor, medium:

BRONZE BREASTPLATE
Cost 200; Armor Bonus +6; Maximum Dex Bonus +3 ; Armor Check Penalty -5; Arcane Spell Failure Chance 30%; Weight ;

BRONZE SCALE MAIL
Cost 100; Armor Bonus + 5; Maximum Dex Bonus +3 ; Armor Check Penalty -5; Arcane Spell Failure Chance 30%; Weight ;

CHITIN ARMOR
Cost 50; Armor Bonus +5; Maximum Dex Bonus +2 ; Armor Check Penalty -4; Arcane Spell Failure Chance 25%; Weight ;

HIDE ARMOR
Cost 15; Armor Bonus +4; Maximum Dex Bonus +4 ; Armor Check Penalty -3; Arcane Spell Failure Chance 20%; Weight ;


Armor, heavy:

BRONZE BANDED MAIL
Cost 250; Armor Bonus +7; Maximum Dex Bonus +1 ; Armor Check Penalty -7; Arcane Spell Failure Chance 40%; Weight ;

BRONZE SPLINT MAIL
Cost 200; Armor Bonus +7; Maximum Dex Bonus + 0; Armor Check Penalty -8; Arcane Spell Failure Chance 45%; Weight ;

BRONZE HALF-PLATE
Cost 600; Armor Bonus +8; Maximum Dex Bonus + 0; Armor Check Penalty -8; Arcane Spell Failure Chance 45%; Weight ;

SHELL ARMOR
Cost 80; Armor Bonus +6; Maximum Dex Bonus + 1; Armor Check Penalty -5; Arcane Spell Failure Chance 30%; Weight ;


New Weapons:

ALHULAK
Cost 15; Dmg (S) 1d8; Dmg (M) 1d10; Critical 19-20/x2; Range --; Weight 10 lbs.; Type Bludgeoning; Special disarm, trip; Martial Two-Handed Melee Weapon

CAHULAKS
Cost 25; Dmg (S) 1d6; Dmg (M) 2d4; Critical x2; Range --; Weight 1 lbs.; Type Piercing; Special disarm, reach and adjacent, trip; Exotic Two-Handed Melee Weapon

CARRIKAL
Cost 10; Dmg (S) 1d6; Dmg (M) 1d8; Critical x3; Range --; Weight 6 lbs.; Type Slashing; Martial One-Handed Melee Weapon

CHATKCHA
Cost 1; Dmg (S) 1d4; Dmg (M) 1d6; Critical 18-20/x2; Range 20 ft.; Weight 1 lbs.; Type Slashing; Exotic Ranged Weapon

DRAGON'S PAWN
Cost 60; Dmg (S) 1d6/1d6; Dmg (M) 1d8/1d8; Critical x2; Range --; Weight 15 lbs.; Type Slashing; Special double; Exotic Two-Handed Weapon

GYTHKA
Cost 60; Dmg (S) 1d8/1d8; Dmg (M) 1d10/1d10; Critical x2; Range --;Weight 25 lbs.; Type Slashing; Special double; Exotic Two-Handed Melee Weapon

PUCHIK
Cost 2; Dmg (S) 1d3; Dmg (M) 1d4; Critical x3; Range --; Weight 1 lbs.; Type Piercing; Simple Light Melee Weapon

TORTOISE BLADE
Cost special; Dmg (S) 1d3; Dmg (M) 1d4; Critical x2; Range --; Weight special; Type Slashing; Special as light spiked shield; Martial Light Melee Weapon

TRIKAL
Cost 10; Dmg (S) 1d8; Dmg (M) 1d10; Critical x3; Range --; Weight 12 lbs.; Type  Piercing or Slashing; Special brace, trip; Martial Two-Handed Melee Weapon



Cost ; Dmg (S) ; Dmg (M) ; Critical ; Range ; Weight ; Type ;

Cost ; Dmg (S) ; Dmg (M) ; Critical ; Range ; Weight ; Type ;

Cost ; Dmg (S) ; Dmg (M) ; Critical ; Range ; Weight ; Type ;





Cost ; Armor Bonus +; Maximum Dex Bonus + ; Armor Check Penalty -; Arcane Spell Failure Chance %; Weight ;

Cost ; Armor Bonus +; Maximum Dex Bonus + ; Armor Check Penalty -; Arcane Spell Failure Chance %; Weight ;