poniedziałek, 15 sierpnia 2011

Moce psychowojowników, cz. 1

Jako, że konwersja psychowojownika się zbliża (głównie moje autorskie zmiany), to postanowiłem zrecenzować listę jego mocy. jako, że jest ich dużo, zajmę się dziś 1 poziomem:

Moce 1 poziomu:

Astral Traveler - coś jak astral caravan, tyle że bierna. Nie brać! W razie potrzeby manifestować z jednorazówek!
Biofeedback - nie jest zły. Ot, mała redukcja obrażeń.
Bite of the Wolf - z reguły ta moc oznacza: dodatkowy secondary attack (który nie musi być taki zły). W sumie OK pomniejszy buff.
Burst - swift action, przyspieszenie na 1 rundę. Jeśli ktoś potrzebuje, a akurat tych kilkunastu stóp zabrakło. Ewentualnie, by coś przeskoczyć.
Call Weaponry - fajna moc. Przyzywa do ręki dowolną broń, magiczną, później także z bonusem enhancement do obrażeń.
Catfall - psioniczna wersja feather fall. Sytuacyjna, ale ratująca życie. Zwracam uwagę, że spadając ze szczególnie dużych wysokości trzeba wydać kilka power points więcej.
Chameleon - słabsza wersja invisiblity. Z drugiej strony, na 1 poziomie nie jest taka zła, a psychowojownik czasami bywa zwiadowcą.
Claws of the Beast - co zadziwiające, to naprawdę dobry buff. Na niskim poziomie często bardziej opłacają się dwa ataki pazurami, niż jeden mieczem czy włócznią. Pazury można dalej dopalać. Dodatkowo, manifestowanie tej mocy to swift action.
Compression - tak, self-"buff", który debuffuje. Bez sensu.
Conceal Thoughts - +10 do Bluffa, +4 do Willa przeciw próbom czytania w myślach, czas działania godzina/poziom, możliwosć manifestowania na innych. Wow!
Detect Psionics - bez tego się nie obejdzie. Dobrze, że jest za darmo ze zdolności klasowych.
Dissipating Touch - dotyk zadający 1d6 untyped damage za każdy wydany power point. I choć nie napisano tego wprost, to wynika z tego, że taki touch ignoruje hardness (wyteleportowywanie części materii gdzieś indziej). Ponownie, sam się sobie dziwię, ale biorę to!
Distract - przeszkadzajka do Percepcji, Will negates, czas działania koncentracja. Słabe, sytuacyjne.
Elfsight - +2 do Percepcji, low-light vision (które jest samo średnio przydatne), długi czas działania. Ujdzie. Zwracam uwagę, że w PF elfy nie wykrywają sekretnych drzwi, w opisie jest błąd.
Empty Mind - w zależności od ilości wydanych power points, bonus do Willa na jedną rundę, manifestowany jako immediate action. Ratuje skórę.
Expansion - dobry buff, działa jak enlarge person - choć możliwość ciekawego wzmacniania (swift, dłuższe działanie, jeszcze większy rozmiar) czyni go lepszym. Gorszym zaś - self-only.
Float  - swim speed lub lepszy swim speed. Sytuacyjne, w wodzie bardzo w porządku.
Force Screen - czyli czar shield. Dla klasy walczącej wręcz dobry buff, umożliwia wzięcie dwuraka/walkę pazurami.
Fortify - bonus do rzutów obronnych. Niestety, resistance, więc nie kumuluje się z płaszczem. Dość krótki czas działania.
Grip of Iron - bonus +4 do grappla, działa rundę na poziom, manifestowany jako swift. Fajne, dla postaci zorientowanych na grapple nawet bardzo fajne.
Hammer - dotyk zadający obrażenia. Ok, ale dissipating touch jest zwyczajnie lepszy.
Inertial Armor - mage armor w wersji psionicznej. Psychowojownik może nosić zbroje, jednakże dla pewnych typów postaci jest to bardzo fajna moc.
Metaphysical Claw - umagicznienie jednego ze szponów/pazurów/ugryzień itp. Jedyne co fajne, to możliwość konkretnego wydłużenia czasu działania. Jeśli ktoś musi...
Metaphysical Weapon - jak wyżej, tylko że dla broni wytworzonej.
My Light - po prostu światło, na dość długi czas. Nie warte mocy 1 poziomu.
Precognition, Defensive - dobry (bo kumulujący się ze wszystkim) buff. Bonus do AC/saves. Działa dość krótko.
Precognition, Offensive - dobry (bo kumulujący się ze wszystkim) buff. Bonus do ataku. Działa dość krótko.
Prescience, Offensive - dobry (bo kumulujący się ze wszystkim) buff. Bonus do obrażeń. Działa dość krótko.
Prevenom - zatrucie broni naturalnej jedną dawką słabej trucizny.
Prevenom Weapon - zatrucie broni wytworzonej jedną dawką słabiej trucizny.
Skate - czyli ślizganie się po podłożu. Zazwyczaj oznacza to bonus +15 ft. do szybkości.
Stomp - mały cone, po nieudanych rzucie obronnych zadający obrażenia i obalający na ziemię. Jest to, zwłaszcza na tym poziomie, fajny battlefield control. Na wyższych pozwala eliminować grupki słabszych wrogów.
Synesthete - zabawna moc, ale mi się podoba. W skrócie, daje +4 do Percepcji, pozwala tez ignorować gaze attacks, blindness i deafness.
Thicken Skin - dobry, solidny buff, natural armor bonus do AC, długi czas działania. Zdobywany szybciej niż u druida.
Vigor - temporary hit points. Znakomity. Brać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz