Na Athasie języki prezentują się trochę inaczej niż w typowym świecie D&D. Najpierw przedstawię ich listę (wraz z przykładowymi użytkownikami), potem słowo komentarza.
Language - Speakers - Alphabet
Aquan - Water-based creatures - Elven
Auran - Air-based creatures, aarakocra - Saurian
Common - Humans, half-elves, half-giants - Common
Draconic - wizards, templars - Draconic
Druidic - Druids (only) - Druidic
Dwarven - Dwarves, muls - Dwarven
Elven - Elves, half-elves - Elven
Giant - Giants - Dwarven
Gith - Gith - Elven
Halfling - Halflings - Halfling
Ignan - Fire-based creatures - Saurian
Kreen - Thri-kreen, tohr-kreen - Kreen
Rhul-thaun - Rhul-thaun - Rhulisti
Saurian - Jozhals, pterrans, ssurrans - Saurian
Sylvan - Druids, halflings - Halfling
Terran - Earth-based creatures, taris - Dwarven
Draconic w tym systemie nie jest językiem smoków i ich krewniaków (których na Athasie po prostu nie ma), ale sztucznym językiem rytualnym, stworzonym setki lat temu na potrzebę magii. Jest wykorzystywany przez czarodziejów, tak preserverów, jak i defilerów, do rzucania zaklęć. Jest również językiem, w którym swoje czary wypowiadają templariusze Smoczych Królów.
Kapłani żywiołów splatają swoje czary w języku odpowiednim dla danego żywiołu, zaś druidzi używają druidzkiego.
Warto też zauważyć, że półgiganty nie znają giganciego - jest to język prawdziwych, wolnych gigantów, a nie podległej boskim królom rasy służebnej.
Common ma wiele dialektów, charakterystycznych dla miast, nie ma jednak jako takiego języka urikijskiego czy nibenajskiego. Możliwe, że ludzie żyjący w oddaleniu od Płaskowyżu, jeśli tacy istnieją, mają własne języki, a nawet własny Common.
P.S. Jest wiele innych, egzotycznych języków (na przykład belgoi mówią własnym językiem), te jednak są najpowszechniejsze i zostały tu umieszczone jako podstawowy wybór dla graczy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz