Burza piaskowa
- -4 do testów ataków na dystans.
- -4 do testów Perception.
- -4 do testów Acrobatics.
- gasi automatycznie źródła ognia takie jak świeczka lub pochodnia, 75 % szans, że zgasi też chronione, takie jak latarnia.
- istoty znajdujące się dalej niż 5 stóp (jedna kratka) mają concealment (20 % miss chance).
- zadaje 1d3 nonlethal damage na minutę, przed którymi to obrażeniami chroni nawet prowizoryczne schronienie
Pył
- -2 do testów ataków na dystans.
- -2 do testów Perception.
- gasi automatycznie źródła ognia takie jak świeczka lub pochodnia, 50 % szans, że zgasi też chronione, takie jak latarnia.
Pustynny huragan
- trudny teren
- -8 do testów ataków na dystans.
- -8 do testów Perception.
- -4 do testów Acrobatics.
- gasi automatycznie wszystkie źródła ognia
- istoty znajdujące się na sąsiednich kratkach mają concealment, dalej niż 5 stóp mają total concealment (50 % miss chance).
- zadaje 1d3 lethal damage na rundę, przed którymi to obrażeniami chroni nawet prowizoryczne schronienie
Temperatura
Ciepło (poziom 0)
- brak efektów
Gorąco (poziom 1)
- co godzinę wymagany test Fortitude na DC 15 (+1 za każdy poprzedni test) lub bohater otrzymuje 1d4 nonlethal damage i jest fatigued
- zbroja lub grubsze ubranie powoduje karę -4 do testu
Bardzo gorąco (poziom 2)
- co 10 minut wymagany test Fortitude na DC 15 (+1 za każdy poprzedni test) lub bohater otrzymuje 1d4 nonlethal damage i jest fatigued
- zbroja lub grubsze ubranie powoduje karę -4 do testu
Ekstremalnie gorąco (poziom 3)
- co 10 minut wymagany test Fortitude na DC 15 (+1 za każdy poprzedni test) lub bohater otrzymuje 1d4 nonlethal damage i jest fatigued
- co 10 minut bohater otrzymuje 1d6 lethal damage, bez rzutu
- zbroja lub grubsze ubranie powoduje karę -4 do testu
- zbroje metalowe nagrzewają się, jakby były poddane działaniu czaru heat metal
Nieziemsko gorąco (poziom 4)
- bohater co rundę otrzymuje 1d6 lethal i 1d4 nonlethal damage
- zbroje metalowe nagrzewają się, jakby były poddane działaniu czaru heat metal
Poziom ochrony przed ciepłem | |
0 | Brak ochrony |
1 | Gady i robactwo nie pochodzące z pustyni |
1 | Pełny strój pustynny, najwyżej lekka zbroja |
1 | Potwory pochodzące z ciepłego klimatu |
1 | Keepcool salve |
2 | Pustynne zwierzęta i robactwo |
2 | Potwory pochodzące z pustyni |
3 | Endure elements |
3 | Improwizowane schronienie |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz